دکتر امیر طاهری » معده » درمان معده درد
مدت زمان مطالعه ۳ دقیقه

درمان معده درد

درمان معده درد

معده درد به دلیل بیماری های مختلفی مانند کولیت روده، دردهای شکمی، یبوست و سندرم روده تحریک پذیر رخ می دهد. چه کسی تا به حال از معده درد و دردهای شکمی شکایت نکرده است؟ در این مقاله قصد داریم به تمامی راهکارهایی که برای بهبود و درمان معده درد موثر هستند بپردازیم. در ادامه مطلب همراه ما باشید.

ریفلاکس معده ، نفخ معده، رگ های واریکوسل در مری و … همگی می توانند باعث معده درد شوند. سیستم گوارشی همیشه در بهترین حالت خود قرار ندارد و مشکلاتی در این سیستم وجود دارد که می تواند باعث درد شود. می توان با انجام برخی راهکار ها به بهبود گوارش و در نتیجه بهبود درد کمک کرد. همچنین دوری از مواد غذایی مسموم می تواند به جلوگیری از معده درد کمک کند. فصل تابستان پر از مواد غذایی مسموم است زیرا باکتری ها در دمای بالا رشد بیشتری دارند. در این دوره رعایت بهداشت و شستن دست ها می تواند تا حدودی از ابتلا به این ویروس ها پیشگیری کند.

درمان معده درد

درمان معده درد

در صورتی که به سندرم روده تحریک پذیر مبتلا هستید می بایست از راه حل های کاربردی برای بهبود این بیماری و جلوگیری از عود کردن آن استفاده کنید. همچنین در صورتی که در هضم غذا دچار مشکل می شوید می توانید با مصرف آلوئه ورا از تاثیرات حیرت انگیز آن بهره مند شوید.

درمان یبوست

در صورتی که معده درد و روده درد به دلیل یبوست باشد می توان با درمان یبوست به درمان معده درد کمک کرد. مصرف بالای فیبر می تواند به درمان یبوست کمک کند. تا جایی که می توانید در اسرع وقت برای درمان یبوست اقدام کنید. با انجام برخی حرکات ورزشی می توان به بهبود یبوست کمک کرد. این حرکات می توانند به تسریع حرکات روده ای کمک کنند.

یبوست بیشتر در زنان دیده می شود. برای جلوگیری از یبوست رژیم غذایی خود را تغییر دهید و با مصرف میوه ها وسبزیجات حرکات روده را بهبود بخشید.

در صورتی که نوزادتان به یبوست مبتلا شده است باید مصرف مایعات وی را افزایش دهید زیرا در بسیاری از موارد یبوست به دلیل کمبود مایعات رخ می دهد.

گاهی اوقات دل درد ناشی از آپاندیس است. آشنایی با علائم آپاندیس می تواند به تشخیص قطعی آن کمک کند. در برخی موارد معده درد نوزاد ناشی از کولیک است. ماساژ دادن شکم، آب قند و جوشانده گل بابونه می تواند به بهبود کولیک کمک کند.

دکتر امیر طاهری فوق تخصص گوارش ، با دانش و مهارت بالا به بررسی بیماری ها می پردازد . می توانید برای دریافت اطلاعات در این خصوص از فوق تخصص گوارش با شماره های 22889786- 22889677 تماس حاصل نمایید . همچنین می توانید ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

درمان نفخ معده

برای درمان نفخ معده می توان موارد زیر را انجام داد:

  • استرس بر حرکات روده تاثیر می گذارد. در بسیاری از موارد استرس باعث تشدید حرکات روده می شود.
  • مسافرت کردن و تغییر در رژیم غذایی و ریتم زندگی می تواند بر حرکات روده تاثیر بگذارد و باعث یبوست و نفخ شود.
  • در تابستان به دلیل مصرف بیشتر مواد غذایی خام و میوه و سبزیجات، نفخ معده بیشتر می شود. این مواد غذایی را در حد تعادل مصرف کنید.
  • عدم تحرک کافی می تواند باعث کاهش حرکات روده و یبوست و در نتیجه نفخ شود. تحرک خود را افزایش دهید.

منبع : https://www.topsante.com/medecine/digestion-et-transit/constipation/maux-de-ventre-et-troubles-digestifs-toutes-les-recettes-pour-les-oublier-10199

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

۰ دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *