دکتر امیر طاهری » معده » خطرات و عوارض بالون معده
مدت زمان مطالعه ۳ دقیقه

خطرات و عوارض بالون معده

لاغری و تناسب اندام یکی از مسائلی است که ذهن اکثر افراد را درگیر کرده است. در حال حاضر یکی از بهترین روش های لاغری، بالون معده است. این روش برای افرادی مناسب است که با رژیم های غذایی موفق به لاغری نشده اند و می تواند فرد را از انجام جراحی های سنگین باز دارد و موجب تناسب اندام او شود.

بالون معده همانند یک توپ بوده و معمولا حاوی هوا و مایع پر می شود و به صورت موقت در درون معده قرار داده می شود . بالون معده حاوی هوا به نسبت بالون حاوی مایع سیلیکونی عوارض کمتری خواهد داشت .

به طور معمول حجم معده حدود 900 میلی لیتر می باشد و با گذاشتن بالون در درون معده این میزان حجم حدود دویست گرم کاهش می یابد . با جاگذاری بالون درون معده فرد احساس سیری بیشتری خواهد داشت .

خطرات و عوارض جانبی بالون معده

فواید بالون معده

با جایگذاری بالون درون معده سبب می شود تا فرد اضافه وزن نداشته باشند و احتمال ابتلا به بیماری های همچون ذیل کاهش یابد که عبارت است از: بیماری های قلبی، فشارخون بالا، دیابت، آپنه و … باشد .

خطرات بالون معده

بالون معده یک روش تقریبا بی خطر است اما می تواند همانند هر جراحی دیگر عوارضی را داشته باشد. عوارض جانبی که ممکن است برای برخی از افراد پیش آید عبارت است از:

  • درد
  • تهوع،
  • رفلاکس معده
  • نفخ،
  • اسهال،
  • سوء هاضمه

این عوارض موقتی بوده و ظرف مدت زمان بسیار کوتاه برطرف می شود .

دکتر امیر طاهری، فوق تخصص گوارش با استفاده از روش های تشخیصی و درمانی مجهز به بررسی بیماری ها می پردازد. می توانید برای دریافت اطلاعات در این خصوص از فوق تخصص گوارش با شماره های 34 60 22 22 – 22889677 تماس حاصل نمایید. همچنین می توانید ما را در اینستاگرام تر امیر طاهری دنبال کنید.از خطرات و عوارض نادر بالون معده احتمال ترکیدن با حرکت بالون در درون معده می شود که در این زمان بهتر است بلافاصله فرد تحت جراحی قرار گیرد . این نوع عارضه با توجه به عواملی ممکن است ایجاد شود . به منظور پیشگیری از چنین عوارضی بهتر است به یک فوق تخصص گوارش مراجعه نمایید .

نحوه گذاشتن بالون معده

لاغری با بالون معده؛ یک اقدام سرپایی محسوب می شود که با کمک بی حسی موضعی و در مواردی بیهوشی انجام خواهد شد. یک لوله بسیار نازک که به بالون معده متصل است ابتدا توسط متخصص گوارش وارد معده می شود . سپس یک لوله آندوسکوپ که بر روی آن دوربین تعبیه شده است برای مشاهده درون معده به فضای داخل معده فرستاده می شود . پس از آنکه محل بالون مشخص شود بالون با هوا یا ماده ای شور پر می شود و در فضای معده رها می شود .

جراحی بالون معده تقریبا نیم ساعت به طول می انجامد و پس از انجام جراحی با گذشت چند ساعت بیمار ترخیص می شود .

هزینه بالون معده

هزینه بالون معده تحت بیمه های درمانی انجام می شود ولی قبل از اقدام بهتر است با پزشک و بیمه های طرف قرارداد خود مشورت نمایید .

کلام آخر

بالون معده یکی از بهترین و سریعترین روش های لاغری به شمار می آید . برای درمان چاقی یکی از روش هایی که می تواند برای افراد موثر واقع شود بالون معده است . این روش بدون جراحی بوده و بدون مصرف دارو انجام می گیرد شما با گذاشتن بالون معده و داشتن یک برنامه غذایی مناسب می توانید کاهش وزن داشته باشید و به دنبال آن بسیاری از مشکلات خود را که بر اثر چاقی بوده است برطرف کنید .

برای کسب اطلاعات بیشتر با بهترین فوق تخصص گوارش در تهران مراجعه نمایید .

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

۰ دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *